Kauwgomballen thee!

Thee vormt de basis van een vast avondritueel.
De kinderen en ik kruipen lekker op de bank, maken het onszelf gemakkelijk,
ontspannen en drinken een lekker kopje thee.
Vroeger werd er dan nog een verhaaltje door papa of mij voorgelezen, maar tegenwoordig kletsen we gewoon nog wat. We filosoferen er op los!
We hebben het over de meest uitlopende zaken van klasgenootjes tot programma's op discovery channel. Het mooie van dit ritueel is dat ik heel veel inzicht krijg in wat er zoal in die mooie koppies omgaat.
Dit is vooral een prettige manier om de dag mee af te sluiten als de kinderen aan het draken zijn. Dan is zo'n rustpunt voor alle betrokken partijen ....heerlijk, haha.


Aangezien thee de basis van dit moment vormt zijn wij altijd op zoek naar lekkere thee. Waar ik wel op let is dat er wat rustgevende kruiden inzitten.
Dus kennen we elfen thee, kabouter thee, sleep well thee, goodnight thee, prinsessen thee, kamille thee en ach ga zo maar door.

De nieuwste aanwinst is Kauwgomballensmaak thee van Albert Heijn . De kinderen vragen er al tijden om, maar de naam suggereerde dat het vol suiker zit. Dus moet ik naar alle eerlijkheid zeggen dat ik zelfs niet naar de doos heb gekeken. Afgelopen dinsdag namen onze jongste en papa de thee mee. Ik was verrast te lezen dat de het een mild zoete kruidenthee is. JAAAA eerst lezen mama! riep de jongste dan ook helemaal terecht. De ingrediƫnten zijn munt, zoet braamblad, citroengras, sinaasappelblad, rooibos, pepermunt, sinaasappelschil, kamille en aroma's.

Deze thee hebben we meteen getest en eerlijk waar het is een lekkere thee.
Prettig zacht van smaak alleen proeven we de kauwgomballen niet echt.
Het heeft wat weg van muntthee, maar dan zoeter.

Voor de kinderen is het geweldig, maar geef mij 's avonds dan toch maar muntthee.


Slaap lekker, Sem.

Minpunt:
- niet echt een kauwgomballen smaak.

pluspunt:
- weinig suiker
- kruidenthee
- geur
- milde smaak
- vrolijke verpakking voor kinderen
- een goede kinderthee

Reacties

  1. Hi,

    Gekke vraag misschien..

    Ik logeer deze week bij een vriendin en ik heb haar thee op.. little did i know dat het een speciale niet meer te verkrijgen thee was.. namelijk de kauwgomballensmaak en marshmellow smaak thee van de albert heijn waar jij ruim 10 jaar geleden over hebt geschreven.

    Ik weet dat de kans ontzettend klein is, maar is er een mogelijkheid dat je nog een zakje van deze smaak of smaken hebt en deze wilt verkopen?

    Ik zou hier natuurlijk voor willen betalen!

    Liefs, Laura de Waal

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts