Makkelijke maiskoekjes

Soms wil je op een druilerige zondagmiddag een zonnige snack serveren.
Hoewel deze september ons erg goed gezind is, ben ik me er wel degelijk van bewust dat de druilerige zondagen niet ver weg zijn.

Het recept van deze koekjes heb ik van mijn zeer fashionable buurvrouw.
Zij heeft het recept weer van haar Indische moeder. Nodeloos te zeggen dat deze
buurvrouw haar uitnodigingen nooit worden afgeslagen :).

Deze koekjes zijn volgens mij kleine stukjes tropen op een bordje.




1 blikje mais uitgelekt ( het vocht bewaren)
1 uitje gesnipperd
5 eetlepels bloem
1 theelepel kerriepoeder
1 ei
wat zout en peper
olie om te frituren

Meng in een kom bloem, kerriepoeder, snufje zout, peper en ei.
Roer de maiskorrels en het uitje erdoor. Als het echt te droog is voeg je er een beetje maisvocht doorheen.
Verhit de olie tot ongeveer 180 graden .
Laat telkens een flinke lepel met het maismengsel in de olie glijden.
Frituur elke keer meerdere koekjes tegelijk goudbruin.
Haal de koekjes met een schuimspaan of grote lepel uit de pan en laat uitlekken
op keukenpapier.

Serveren met chilisaus.

xoxo Sem..

   

Reacties

Populaire posts