Review Chai thee van Xenos





Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn de kids en ik echte theeleuten.
Manlief houdt wat meer van koffie.... tsja verschil moet er zijn.

Chai thee komt van origine uit India en is een mengsel van kruidnagel, steranijs,
kardemom, nootmuskaat, gember en kaneel wat wordt gekookt in warme melk.
Daarna wordt het gezeefd en met wat honing als warme drank wordt geserveerd.

Ik vind het heerlijk. En zo op een koude avond voor het slapen gaan is het goddelijk.
Maar helaas zit er ook een prijskaartje aan vast, dus toen ik dit zag liggen dacht ik..
why not!

Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
2 pakken van 10 theezakjes voor 1 euro.

Ik heb een thermoskan van 1,9 ltr, dus besluit ik er 2 zakjes in te hangen. Even laten trekken.
En drinken maar!

Mijn eerste indruk is dat de zwarte thee wat overheersend is. De andere smaken komen niet echt tot hun recht. Je proeft vaag de kardemom en kaneel, maar daar blijft het bij. Met wat stevia is het wel te doen, maar een echte chai thee is het niet.

Voordeel:
- De prijs
- Je hebt maar 2 zakjes nodig om 1,9 liter water op smaak te krijgen


Nadeel:
- Je hebt suiker, honing of stevia nodig om de andere smaken op te halen.
- Geen echte chai smaak

Het is geen echte aanrader, maar wel te doen. Al is mijn advies het pakje gewoon in de Xenos te laten liggen.
Om 1 euro uit te geven aan een thee die 'wel te doen' is zou ik onder de categorie 'zonde' scharen.
En met alle respect voor Xenos ,daar doe ik niet aan. 

xoxo Sem.





Reacties

Populaire posts