Spiritual sunday


                     "Bewustzijn is als zonneschijn, alom aanwezig en alles verlichtend"

Na een vervelende periode besloot ik wat meer tijd aan mezelf te besteden.
Niet meer op de automatische piloot te vliegen, maar weer zelf navigeren.
Maar waar te beginnen......

Het was na het verzorgen van mijn gezin, carrière maken en ook een leuke partner, dochter, zus, nicht en vriendin zijn een beetje moeilijk geworden om ontdekken wat ik zelf ook alweer leuk vond.
Het was moeilijk te ontdekken wie ik zelf was onder al die rollen.
Gewoon eens 'nee' zeggen of niet gezellig koffie drinken als ik niet lekker in mijn vel zit.

Om een lang verhaal kort te maken stapte ik met pijn in het hart uit het bedrijf dat ik zelf heb helpen opbouwen, ik kapte vriendschappen af waar ik mij niet meer prettig bij voelde en verbrak ook contact met familieleden waarmee ik in een negatieve spiraal terecht was gekomen.

Ik ben er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen hoor!
Financieel moest ik vanaf 0 beginnen en emotioneel kwam ik per saldo onder de 0 lijn uit, maar goed ik ben wel een stuk wijzer.
En nog belangrijker ik heb meer tijd voor de relaties die er wel toe doen.

Het makkelijkste is de ander de schuld te geven, maar naar je eigen verantwoordelijkheid kijken is wat nodig is.
Waar kwam die behoefte van mij toch vandaan om dit soort personen en situaties aan te trekken?
Allemaal vragen waar ik het antwoord niet op had, maar wel met de consequenties moest dealen.

Ik besloot eerst mijn hoofd leeg te maken en dan te besluiten hoe nu verder.
Via een kennis kreeg ik de naam van een goede coach door.
Jerome Stoel. Hij heeft mij kennis laten maken met mindfulness.
Ik was erg terughoudend omdat ik bij mindfulness een zweverig beeld had. Dat is het dus niet. Integendeel het is erg down to earth en je gaat heel snel naar de kern.

Het heeft mij een tijdje gekost om zo lekker en comfortabel in mijn vel te zitten. De dingen die ik tegen kom wil ik graag delen via deze nieuwe rubriek Spiritual sunday.
Leuke oefeningen, leuke boeken, kleding, weetjes of noem maar op.
We houden het light en fun.

Maar mocht je zelf wat introspectie nodig hebben , kijk dan even naar een van de websites van
Jerome Stoel. Vooral bewust vrij is de moeite van een bezoek waard.

www.jeromestoel.nl
www.bewustvrij.nl







xoxo Sem.


Reacties

Populaire posts